ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΦΙΛΠΑ

Ο Πρόεδρος της ΦΙΛΠΑ & Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ Δημήτρης Βερναρδάκης.

Ο Πρόεδρος της ΦΙΛΠΑ & Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ Δημήτρης Βερναρδάκης.

Ερώτηση (Ε): Πόσα χρόνια είστε μέλος της ΦΙΛΠΑ; Πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τα κοινά και τη Διοίκηση της Λέσχης;

 Απάντηση (Α): Είμαι μέλος της ΦΙΛΠΑ από το 1974. Έθεσα υποψηφιότητα για Πρόεδρος το 2006.

(Ε): Στη μακρόχρονη αυτή διαδρομή πείτε μας δύο γεγονότα που δεν θα σβήσουν από τη μνήμη σας.

(Α): Η απόκτηση του κτιρίου οπωσδήποτε  είναι το κορυφαίο γεγονός που θα θυμάμαι για πάντα.  Σε αντίθεση με δύο λυπηρά γεγονότα, την απώλεια του Προέδρου Κ. Νικολόπουλου σε Διεθνές  Ράλλυ στην Κρήτη και του  Σταύρου  Κίκιζα,  επίσης σε διεθνές Ράλλυ στην Σάμο.

(Ε): Παραλάβατε μια Λέσχη Ιστορική μεν αλλά κάπως κλειστή, με φήμη του Club των πλουσίων κ.λπ. Σήμερα κανείς δεν αμφισβητεί ότι η ΦΙΛΠΑ παραμένει η ηγέτιδα δύναμη στο χώρο του Παλαιού Αυτοκινήτου, με ανοιχτότερο προφίλ και δεκτική σε νέες ιδέες. Το επιδιώξατε ή έτσι κύλησαν τα πράγματα;

(Α): Σίγουρα κάθε αλλαγή δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ήμουν πολύ τυχερός διότι είχα από την αρχή της Προεδρίας ενθουσιώδη μέλη στο Δ.Σ. που ο καθένας από τα καθήκοντα  που ανέλαβε έκανε  τη διαφορά. Η καλύτερη επικοινωνία και ενημέρωση των μελών μας αλλά και η σύσφιξη των σχέσεων με τις Λέσχες της Ομοσπονδίας (Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ). Ξεπεράσαμε την καχυποψία και ότι καπελώνουμε τις άλλες λέσχες ξεκινώντας συνεργασίες σε πολλά επίπεδα όπως π.χ. κοινές εκδηλώσεις. Πιστεύω ότι όλες οι Λέσχες της Ομοσπονδίας μας αντιμετωπίζουν  με σεβασμό και αυτό βέβαια είναι αμοιβαίο. Θα συνεχίσουμε την πολιτική της σύσφιξης των σχέσεων, συνεργασίας και παροχή κάθε δυνατής βοήθειας και υποστήριξης.

(Ε): Επιμένοντας λίγο παραπάνω στο θέμα, είναι γεγονός ότι ο μέσος όρος ηλικίας των ενεργών Μελών παραμένει υψηλός. Υπάρχουν προγράμματα προσέλκυσης ηλικιακά νέων Μέλών, γεγονός που θα διασφαλίσει τη συνέχεια και την ευζωϊα της ΦΙΛΠΑ στα χρόνια που έρχονται;

Στιγμιότυπο από την προετοιμασία της πίστας για το '1o TATOI CIRCUIT 2012'.

Στιγμιότυπο από την προετοιμασία της πίστας για το ‘1o TATOI CIRCUIT 2012’. Απο αριστερά: Δημ. Βερναρδάκης, Γεωρ. Βερναρδάκης, Πέτρος Ματσούκης.

(Α): Προσπαθούμε να προσελκύσουμε νέα μέλη και να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερες συμμετοχές νέων ανθρώπων στις εκδηλώσεις μας. Εφαρμόζουμε και ανάλογη οικονομική πολιτική για νέα σε ηλικία μέλη. Επίσης γίνεται προσπάθεια οι εκδηλώσεις να γίνουν πιο ενδιαφέρουσες και ελκυστικές για νέους οδηγούς. Πρόσφατα μάλιστα οργανώσαμε διαφορετικού τύπου οργανώσεις όπως το Circuit  στο Τατόι και τα σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης σε πίστα.

(Ε): Κοντά σε αυτό το θέμα, υπάρχει και κάτι ακόμη. Στις εκδηλώσεις βλέπουμε όλο και λιγότερες συμμετοχές από τα προπολεμικά. Πολλοί τα θεωρούν σαν «τη ψυχή της ΦΙΛΠΑ». Πώς εξηγείτε το φαινόμενο και τι σκέπτεστε να κάνετε για να αυξηθεί η συμμετοχή (αλλά και η διατήρηση) των πράγματι όλο και πιο σπάνιων αυτών οχημάτων;

(Α): Δυστυχώς τα χρόνια περνούν, έχουμε μεγαλώσει κι’ εμείς και τα αυτοκίνητα μας. Δεν είναι πάντα εύκολη η συμμετοχή των παλαιών αυτοκινήτων σε εκδηλώσεις με μεγάλες διαδρομές. Ευτυχώς έχουμε μέλη της πρώτης γραμμής που δίνουν το παρόν με  προπολεμικά αυτοκίνητα και έτσι η παράδοση δεν έχει σπάσει. Οι φίλοι αυτοί είναι η εμπροσθοφυλακή της Λέσχης και τους αξίζουν ευχαριστίες και συγχαρητήρια. Γίνεται προσπάθεια πάντα προς αυτή την κατεύθυνση και είμαστε ανοιχτοί σε διάλογο και νέες ιδέες.

Στις 'επάλξεις' βραβεύοντας δύο από τους συντελεστές του '1ου ΤΑΤΟΙ CIRCUIT 2012', Τάκη Φωτεινόπουλο & Γιώργο Χωριανόπουλο.

Στις ‘επάλξεις’ βραβεύοντας δύο από τους συντελεστές του ‘1ου ΤΑΤΟΙ CIRCUIT 2012’, Τάκη Φωτεινόπουλο & Γιώργο Χωριανόπουλο.

(Ε): Η ΦΙΛΠΑ εκτός από μεγάλη Λέσχη είναι και οικονομικά υγειής. Πριν δύο χρόνια μάλιστα απέκτησε το ιδιόκτητο της και πανέμορφο κτίριο στο Γέρακα. Αυτά σημαίνουν χρηστή διαχείρηση και πιστόνωνται τόσο σε εσάς προσωπικά, όσο και στον επί σειρά ετών Ταμία Στάθη Φίλη αλλά και στα υπόλοιπα Μέλη του Δ.Σ. Δεδομένης της μεγάλης οικονομικής κρίσης που διανυει η Ελλάδα, πείτε μας ειλικρινά, φοβάστε για το μέλλον της ΦΙΛΠΑ;

(Α): Όταν ανέλαβα την Προεδρία  πριν 7 χρόνια είχα πρωταρχικό στόχο την απόκτηση στέγης για την Λέσχη. Η επιθυμία μου βρήκε καθολική ανταπόκριση από όλα τα μέλη του Δ.Σ. Στο παρελθόν και άλλοι φίλοι είχαν προσπαθήσει,  αλλά για διάφορους  λόγους δεν υπήρξε αποτέλεσμα. Φανήκαμε τυχεροί διότι μπήκαμε στο παιχνίδι των χορηγιών και έτσι άρχισε το όνειρο να γίνεται πραγματικότητα. Εδώ θέλω να τονίσω, αφού με ρωτάτε, τη τεράστια συμβολή του Ταμία μας κ. Στάθη Φίλη στην χρηστή διαχείριση των οικονομικών της  Λέσχης. Η βοήθειά του για την απόκτηση του κτιρίου ήταν καταλυτική. Δεν ξεχνώ όμως και τα υπόλοιπα μέλη του Συμβουλίου που εργάστηκαν πολύ σκληρά επί μήνες  για να διαμορφωθεί ο χώρος της Λέσχης και να καμαρώνουμε όλοι σήμερα για το απόκτημά μας. Πιστεύω ότι παρόλες τις γενικότερες οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε όλοι, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε σαν Λέσχη. Βασιζόμαστε στην αγάπη των μελών μας προς την ΦΙΛΠΑ και το παλαιό και κλασσικό αυτοκίνητο. Είναι μεγάλη χαρά να τους βλέπουμε κάθε Τετάρτη απόγευμα στο «στέκι» μας .

(Ε): Συμμετέχετε κάθε χρόνο στις Γ.Σ. και βεβαίως παρακολουθείτε στενά τα τεκταινόμενα στη FIVA. Πείτε μας δυο λόγια για το πώς η Διεθνής Ομοσπονδία Παλαιών Αυτοκινήτων βλέπει το συνεχώς ενδυναμούμενο ‘κίνημα του παλαιού αυτοκινήτου’;  Τι πολιτικές εφαρμόζουν;

Με τον Δήμαρχο Χαλανδρίου και τον Αντιπρόεδρο Robert Smith κατά την τελετή απονομής του '9ου Concours d'Elegance 2012'.

Με τον Δήμαρχο Χαλανδρίου και τον Αντιπρόεδρο Robert Smith κατά την τελετή απονομής του ‘9ου Concours d’Elegance 2012’.

(Α): Στη FIVA, την Διεθνή Ομοσπονδία Παλαιού Αυτοκινήτου (ΔΟΠΑ), η Ομοσπονδία μας Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ έχει καθιερωθεί σαν μια σοβαρή  και πιστή σύμμαχος. Η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως μακράν του δευτέρου στις πιστοποιήσεις αυτοκινήτων με κάρτες FIVA. Εδώ πρέπει να τονίσω την τεράστια συμβολή του Αντιπροέδρου μας και Προέδρου της δικής μας Τεχνικής Επιτροπής, αλλά και μέλους της Τεχνικής Επιτροπής FIVA, κ. Robert Smith. H FIVA έχει εξελιχθεί σε μια υπολογίσιμη δύναμη στο χώρο του αυτοκινήτου παγκοσμίως αφού καλύπτει πλέον και τις πέντε Ηπείρους.  Πρωτοπόρος στις εισηγήσεις και σε συνεργασία με την Ε.Ε. σε πολλά επίπεδα, που έχουν σχέση με το περιβάλλον και  με την διάσωση όσο το δυνατόν περισσοτέρων αυτοκινήτων, θεσπίζοντας κανόνες και κριτήρια. Προσφάτως κατατέθηκαν προτάσεις στο Ευρωπαϊκό  Κοινοβούλιο για το που και πώς θα γίνεται ο τεχνικός έλεγχος των παλαιών και κλασσικών αυτοκινήτων. Είμαστε σε επαφή με την ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης-Μεταφορών και είμαστε στη διάθεσή τους για κάθε βοήθεια που πηγάζει από το μεγάλο αρχείο που διαθέτουμε .

(Ε): Κλείνοντας, πείτε μας ποία θεωρείτε οτι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση (και αντίστοιχα η μεγαλύτερη ευκαιρεία) που αντιμετωπίζει η ΦΙΛΠΑ στο ξεκίνημα του 2013. 

(Α): Προβλέψεις κανείς δεν μπορεί να κάνει με σιγουριά, διότι η γενικότερη κατάσταση μπορεί να δυσκολέψει.  Διατηρούμε όμως την αισιοδοξία μας ότι θα μπορέσουμε να νικήσουμε το τέρας της κρίσης.  Προϋπόθεση  είναι να συνεχίσουμε την προσεκτική οικονομική πολιτική, την προβολή της Λέσχης μας σε όσους έχουν ενδιαφέρον για το αντικείμενο. Ισχύς της ΦΙΛΠΑ είναι η αγάπη και η στήριξη των μελών της αλλά και οι έντιμες συνεργασίες με άλλες Λέσχες.

Πιστεύω πως ενωμένοι θα επιβιώσουμε.

Σχόλιο Συντάκτη: κ. Πρόεδρε ευχαριστούμε θερμά για το χρόνο σας και τις πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις σας που σίγουρα θα διαβαστούν με προσοχή από τα Μέλη μας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s